Sıcak yaz aylarının ve eylemlerin vazgeçilmezi Molotof Kokteyli !

Merhaba Dostlar,

Başlıktan da anlamış olacağınız üzere, bugün sizlere molotof kokteyli hakkında biraz bilgi vericem. Özellikle CS GO oynarken, severek kullandığım bir silahtır kendileri. Silah diyorum çünkü, molotof kokteyli kanunlara göre silah hükmünde geçiyor. Ve kullanımı Dünya’nın bütün ülkelerinde yasaktır. Türkiye’de ise, Gezi Parkı Eylemleri sonrasında molotof kokteylinin kullanılması durumunda uygulanan cezalarda artırıma gidilmiştir. TBMM bünyesinde çalışan ”Silah Tasarısı Alt Komisyonu” tarafından hazırlanan tasarıya göre; Molotof kokteylinin bireysel kullanımında 8 yıl, örgütsel kullanımında ise 12 yıl hapis cezası istenmektedir. Molotof kokteyli, yapımı çok kolay ve masrafı çok az olan bir silah türüdür. Bu nedenle, teröristler ve eylemciler tarafından sık sık kullanılır. Sizde evinizdeki malzemelerle, çok basit bir şekilde kendi kokteylinizi yapabilirsiniz. Ve ardından sağı solu ateşe verebilirsiniz. Tabii bunun için bazı malzemelere ihtiyacınız olacak. Bu malzemeleri bulmak için buzdolabınıza bakmayın. 

Aslında yazının tam bu noktasında, tarifi versem mi vermesem mi? diye derin düşüncelere daldım. Sonra bir iki sayfa gezdim tarifle alakalı. Hepsinde farklı farklı tariflere rastladım. Adeta bir Starbucks’dan içeri dalmış gibiydim. Farklı yörelere ait molotof kokteylleri ile karşılaştım. Adana yöresinde benzin yerine şalgam koyulan bir kokteyl var iken, Malatya yöresinde ise kayısı parçacıkları ile yapılan kokteyller mevcut. Ama genelde hepsinin ana malzemesi benzin ve bir şişe. Benzinin litresinin 6,11 olduğunu da eklemek lazım. Yani aslında çok da masrafsız bir zımbırtı değil bu kokteyl. Tarifi vermeye gerek duymuyorum ama internetten kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Yada siz de kendi yorumunuzu katarak kendi kokteylinizi üretebilirsiniz. 

Şimdi sıcak yaz aylarının vazgeçilmezi olan molotof kokteylinin, tarihçesine bir göz atalım.

Molotof kokteyli, tarihte ilk defa ”İspanya İç Savaşı”nda kullanılmış. Sovyet tanklarına karşı, yaradana sığınıp sığınıp yöre halkı tarafından fırlatılmış zamanında. Peki ismi nereden geliyor bu kokteylin? Onu da anlatayım. Sovyetler Birliği, zamanında Finlandiya’yı bombalıyor. Bu sırada Sovyetler Birliği’nin Dış İşleri Bakanı Viyaçeslav Molotov. Bu herif kalkıyor diyor ki: ”Biz bu aç Finlandiya halkına, ekmek ve insani yardım atıyoruz. Onları özgürleştirmeye çalışıyoruz”. Zamanında Amerika’nın, Irak’a demokrasi ayağına girmesi gibi bir durum. Sovyet Bakan bu açıklamalarıyla hem bombalama yapmadıklarını iddaa ediyor, hemde Finlandiya’ya Sovyetler’in girmesini meşrulaştırıyor. Hikayeye gel !

Bunun üzerine Finlandiya’ya gönül vermiş neferler, bu molotof kokteyllerini yapıyor. Ve Sovyet tanklarına zor anlar yaşatmaya başlıyorlar. Hatta bir süre sonra savaşta ciddi üstünlük sağlamaya başlıyorlar molotoflar sayesinde. Sonra da dönüp, Sovyet Bakanı Molotov’a ”Bizde size kokteyl ikram ediyoruz. Öyle … böyle …” diyorlar. 


Şimdi siz düşünüyorsunuz. ”Ulan koca tank molotof kokteyli ile nasıl durdurulur?” diye. Onu da anlatayım. Aslında tankları etkisiz hale getiren şey molotof kokteylleri değil, tankların kendi yakıt tankları. Savaş zamanında tankların yakıtlarını hızlı bir şekilde doldurmak çok önemliydi. Bu nedenle, tankların yakıt hazneleri çok kolay ulaşılabilir yerlerde oluyordu. O dönemin delikanlı, yiğit Finlandiya gençleri bunu keşfediyor. Ve hazırladıkları kokteylleri, tankların yakıt haznelerine doğru fırlatıyor. Bu sayede o küçücük ponçik kokteyller koca bir tankı etkisiz hale getirebiliyor. İşte ingilizcesi, ”Molotov Cocktail” olan Molotof Kokteyli’nin ismi buradan gelmektedir.

Esen Kalın.

Kaynak: 1 2 3 4

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir